Her şeyin fazlası
tadını kaçırır. Bas sesleri İskender kebabın yoğurdu gibi düşün. Fazlası kebabı
kebap olmaktan çıkarır, tamamını yoğurda bular. Seni bilmem ama ben yiyemem
sanırım o kebabı. Basların miktarı kadar “niteliği
ve niceliği” de önemli konulardır. Ben , davul karşımda çalarken keskin ve
sınırları belli olarak çalmasını tercih edenlerdenim. Sahnede bulunduğu köşeyi
net olarak duymalıyım. Hatta davulcunun el hareketlerini sezinlemeliyim
mümkünse. (Tabii buna kayıtlar da müsaade etmeli)
Peki bas sesleri
toklaştırmak ve daha köşeli hale getirmek için neler yapabilirsin :
o Hoparlörünün altına granit ya da mermer tablalar koyabilirsin.
o Mermeri doğrudan parkenin üzerine koyabilirsin.
o Hoparlörünün altında metal spike’lar kullanabilirsin.
o Lambalı bir yükseltecin varsa mutlaka trafolarının üzerine
ağırlık koymalısın.
o Cihazlarının altında metal cihaz ayakları kullanabilirsin.
o Hoparlörünün üstüne ağırlık koyabilirsin.
o Hoparlörün girişlerini (binding post) silver model binding post
ile değiştirebilirsin.
o Hoparlörünün girişlerindeki köprülerini (jumper) silver kablolar
ile değiştirebilirsin.
o Kullandığın hoparlör kablolarının uçlarını (spade ; banana)
silver , rodium model uçlarla değiştirebilirsin.
o Kullandığın güç (power) kablolarının uçlarını (shuko) silver ,
rodium model shuko’larla değiştirebilirsin.
o Kapı önü sigorta kutusuna , odyofil sigorta takabilirsin.
o Duvar içi elektrik kablo tesisatını , kaliteli odyofil
kablolarla değiştirtebilirsin.
o Lambalı bir sistem kullanıyorsan , lambalarında damper
kullanabilirsin.
o Kullandığın yükseltecin arkasındaki boşta kalan girişleri , RCA
kapakları ile kapatabilirsin.
o Kullandığın çoklayıcı prizi sert bir malzeme ile çepeçevre ve
sıkıca sarabilirsin. Önemli olan çoklayıcı prizin gayet stabil ve ağır hale
gelmesidir. Kendi denememde, çoklayıcı prizimin her tarafını abanoz küplerle
bantlamış ve oldukça ağır hale getirmiştim. Sonrasındaki değişim inanılmazdı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.