Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri

Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri

8 Haziran 2016 Çarşamba

TİTREŞİM BAŞA BELA





Elektrik konusunda paylaştığım tecrübem hakkında , forumlardan çok olumlu tepkiler alıyorum. Odyofillerin dikkatini elektriğe çekmiş yazdıklarım.

Titreşim konusunda da , benzer şekilde bir tecrübemi paylaşmak isterim. Bunu kitap kısmında zaten düzenleyerek anlattım. Tekrar altını çizmek isterim. Çünkü ucuz ve çok faydalı. Ancak bu sefer Mart 2011 'de bir forumda yazdıklarımı paylaşıyorum.


Forumdan alıntı:
"Daha önce "elektrik çok önemli" demistik.

Şimdi biraz da titreşime yoğunlaşalım. Şimdi sizi duyar gibiyim: "Biz zaten bunu biliyoruz ve titresimi onlemek icin bir dolu tweak uyguluyoruz" diyorsunuz. Bu bahsettigim aletlerin titresimi degil arkadaslar.

Kablolarin titresimi ve birbirini olumsuz etkilemelerinden bahsediyorum. En son elektrik kablosuna yaptigim basit tweak'in ise yaramasi, "sistemimin arkasindaki arapsacina dönmus kablolari" dusundurtmeye basladi bana. Gerek power kablolar , gerek interconnectler birbirine dokundugu gibi ; bazi yerlerde interconnectler amfinin trafosuna bile dokunuyordu. Tum bu temas noktalarini belirleyerek bir sekilde birbirinden yalitmak lazimdi........
...............
Kendimce soyle bir cozum yontemi buldum:

* Bauhaus'tan spiral kablo toplayici aldim.
* Spiral parcalarini 5-6 cm boyunda parcalara ayirdim.
* Evde buldugum bir sunger parcasini 0,5 cm kalinligina indirdim.
* Kestigim spiral parcalarinin icini hazirladigim sunger ile kapladim.

Kisaca elimde kablolarin birbirine ya da cevreye olan tum temas noktalarina takilacak bir aparat vardi artik. Belirledigim 18 noktaya bu aparatlari taktim. Yani uygulama sonunda artik kablolarim birbirine degil , icten ya da distan bu aparatlara degiyordu. Ustelik sallayinca da dusme riski yoktu cunku spiral sayesinde kabloyu sungerle birlikte kalip gibi sariyordu.  Goruntu cok temiz oldu.



Arkadaslar , titresim onemlidir der dururuz. Ama kablolarin birbirine etkisini hep arka plana atariz... Ama kesinlikle atmayin ! Yarindan tezi yok herkes bunu uygulasin dostlar...

Sistem  gerçekten çok baska calmaya basladi. Simdi diyeceksiniz "ne yaparsan ayni seyi soyluyorsun" diye... Hep mevcut haline gore kiyasliyorum , kisaca hep uzerine bir sey koydugumu dusunebilirsiniz. Bu sefer uzerine ciddi bir sey koydum. (tabii elektrik prizimin altina koydugum sallanan ayak ile birlikte performanslarini degerlendiriyorum)

Eskisine gore ;
-Daha effortless
-Daha detayli
-Daha ayrismis
-Daha bas kontrollu
-Daha iyi sahnesi olan
-Daha tıkır , tıkır calan

bir sunum oldu.Ornek vereyim : K2 HD Sound cd'si bir cogunuzda vardir. 2. parcada gitara , sahnede ayaklarini zemine vurarak dans eden flamenco yapan biri eslik eder. Orada dans eden danscinin daha once sahneyi saga sola , one kullandigini duyardim ancak sahnede arkasini dondugunu hissetmezdim. Adam resmen karsimda dansediyor. O kadar gercekci ki...

Tabii bunun da iyisi olacak. Ama su anda ulasabildigim burasi. İsine yarayan olur diye paylasmak istedim. Sevgiler..."






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.