Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri

Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri

15 Haziran 2016 Çarşamba

ANALİZ ZAMANI






Meslek analistlik olunca , hayatın sürekli bir analizle geçiyor. Doğal olarak bu sitenin izlenirliğini de , sürekli analiz ediyorum. Bir analiz için yeterli veriyi toplayabilmek  çok önemlidir. Ve bu siteden bana çok etkili veriler akıyor.

-          İzleyenler hangi URL’lerden , sitelerden , forumlardan bağlantı yapmışlar

-          Cepten mi , bilgisayardan mı bağlanmışlar

-          Hangi işletim sistemini kullanıyorlar

-          Hangi ülkeden ve lokasyondan ziyaret etmişler

-          Hangi sayfaları kaçar kişi ziyaret etmiş

-          Eklediğim anket vasıtası ile izleyenlerin nasıl bir sistemi var ? (Stereo , home cinema , kulaklık , sistemi yok)

-          Günlük ziyaret grafikleri


Bu verileri analiz ederek bir çok sonuca varmak mümkün. Örneğin ,

-          İnsanlar daha çok hangi tweak’lerle ilgileniyor ?

-          Türkiye’de hifi hobisi ile ilgilenen insanlar hobinin bu kısmına (yani  tweak’lere)  ne kadar yakın?

-          Sitede kitap kısmında yazılanlar mı insanların ilgisini çekiyor yoksa günlük paylaşımlar mı ?

-          vs vs…  (Benim şu anda ilgilendiklerimi yazdım. Yukarıdaki verilerden daha bir çok sonuca varmak mümkün.)


Bu projeye neden başladım ?

 İnsanlara hobilerinde yardımcı olmak  ;  boşuna para harcamalarını önlemek ; bazı şeyleri yeniden keşfetmek için zaman kaybetmelerinin önüne geçmek ; hobiye bakış açısını genişletmek ; hobilerini daha zevkli hale getirmek öncelikli amaçlarımdı.

Kısaca hifi’den aldıklarımı , hifi’ye vermek için…

 Bu amaçla önce bilgilerimi kağıda dökmeye başladım. Yazdıkça dahası geldi , elimde anlattıklarımı  destekleyip , anlamayı kolaylaştıracak bir çok fotoğrafım da vardı. Ve sonunda bir kitap boyutunda , bir döküman çıktı ortaya...

TWEAK’HANE / Bir Audiophile’in Notları
(HIFI Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri)
A5 boyutunda
113899 karakter
18092 sözcük
138 fotoğraf (kendi çekimim)
Toplam : 260 sayfa
Harcanan süre:  2 ay ( Günde ortalama 6-7 saatlik mesai ile)

 Önce bunu kitap olarak yayınlayayım dedim. Araştırdım , kapak tasarımına kadar yapıldı. Ancak kendi isteği ile yayınlayacak bir yayıncı bulmak şans gibi bir şeydi. Bir de böylesine spesifik bir konuda… Kendim cebimden harcasam dedim. Meşakkatli ve masraflı bir işti. Aslında insanların ilgisinden emin olsam , onu da yapardım. Ancak ülkemizde kitap alma ve okuma alışkanlığına olan şüphelerimden  , bunu bir sitede insanlara sunmak daha sonradan mantıklı gelmeye başladı.  

Ancak itiraf edeyim , hayalim bu değildi.  İnsanların CD rafında , sürekli ellerinin altında bulunacak , oldukça kaliteli bir malzemeden (parlak kuşe kağıt , kalın mukavva ve laklı kapak , tamamı renkli basılmış , içinde sürprizler olan ) bir kaynaktı  hayalim.

Siteyi açtığım süreden , şu ana kadar geçen zamanda yaklaşık 4700 kişi ziyaret etmiş.

Fena bir rakam değil , herkesin ilgisine çok teşekkür ederim.  Bu rakamı gördüğünüzde aklınıza ilk gelen şey  nedir ?

İnsanların tweak’lere bayağı bir ilgili olduğu değil mi ?

Ancak veriler öyle söylemiyor…  Buyrun birlikte inceleyelim.


Kitap Bölümü

Giriş
Sayfa görüntüleme sayısı
1 Haz 2016,
22
27 May 2016,
14
28 May 2016,
12
27 May 2016,
11
27 May 2016,
11
27 May 2016,
11
27 May 2016,
11
27 May 2016,
10
28 May 2016,
9
27 May 2016,
7




Peki asıl reyting’i neresi alıyor ?

Yaptığım günlük paylaşımlar. Buyrun… 


Günlük Paylaşım Bölümü

Giriş
Sayfa görüntüleme sayısı
31 May 2016,
58
1 Haz 2016,
38
8 Haz 2016,
35
2 Haz 2016,
23
30 May 2016,
15
2 Haz 2016,
15
28 May 2016,
11
29 May 2016,
6


Bir süredir özellikle yazmıyorum. Ve sitenin genel izlenirliğinin de o oranda düştüğünü gözlemliyorum.

Ancak benim asıl hedefim  , bu sitede sizlerle günlük paylaşım yapmak değil arkadaşlar. Bunu senelerce yaptım , buna ihtiyaç yok.

Asıl hedefim , insanlara tweak’lerle ilgili bilgileri ulaştırmak. Onları tweak’lere inandırmak , kullanmalarını sağlamak.

Eğer tweak’lerle ve yöntemlerle ilgili bir inançsızlık varsa ;  iki odyofil dostumun , tweak’lerimle ilgili yorumlarını alıntılayarak bitirmek isterim.Belki bu inancı geliştirmeye bir faydası olabilir. 

“Oben’de dinleti yapıp da tweak denemesi yapmadan olur mu?  İlk başta ufak numaralarla başladı. 10 cm.’lik bir çubuğun yerini değiştirerek seste oluşan nüansları gözlemledik ve buraya kadar ruh halim normaldi. O abanoz küpleri sehpaların üzerinden indirmez olaydık. "Hohohoho" diye gülsem mi , yoksa "çok sert oldu" diye ağlasam mı ; “Oben’nin müridi olup , Nepal’de kendime abanozdan ahşap bir ev yaptırıp , nirvanaya mı ulaşsam?”  şeklinde karışık duygular içinde buldum kendimi. Bakın bu sefer nuansdan bahsetmiyorum , bildiğiniz sistem çöktü o küpleri yere indirince... Hani sistemdeki kabloları söküp de en sıradan basit kablolara geçmişsiniz gibi bir his bu...Ben akıl sağlığım açısından nasılını niçinini çok sorgulamadım… “




“…. Burada sistemin nasıl çaldığı konusundan çok , yaptığın tweak’lerin sisteme ne kadar etki yaptığını hissetmekti aslında beni şaşırtan. Zaten sistem bileşenlerin çok uyumlu olduğundan beklediğim sound’u duydum . Sistem çok iyi çalıyor ancak midlerin üst kısımları biraz sert ve hoparlörler olması gerekenden yukarıda gibi bilmiş eleştirilerimi “bir saniye” diyerek Ülker Dido büyüklüğünde ve ağırlığı 5 gramı geçmeyecek bir parçanın yerini 10cm değiştirerek eleştirilerimi çürüttüğüne tanık olduk. Bence mekanik bir ekolayzır yapmışsın tweak’lerinle…





Şunu hiç unutma ; ne kadar kaliteli olursa olsun , ne kadar para harcarsan harca , almış olduğun cihazları öylece üst üste koyup , hoparlörleri bir köşeye bırakıp , bir sistemin maksimum veriminde çalmasını beklemek , bu dünyada yaşayabileceğin en iyimser düşüncen olacaktır.


Saygılar

Oben





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.