Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri

Ses Sistemleri İyileştirme Önerileri

17 Ocak 2021 Pazar

KENDİN PİŞİR KENDİN YE !

 Seneler içinde bir çok markalı tweak malzemesi kullandım. Hemen hepsi de “çözünürlüğü yüksek” sistemlerde çok etkili aletlerdi. Bana zaman zaman “şu tweak malzemesini kullandım, istediğim etkiyi alamadım.” diye dönen arkadaşlarım olmuştur. Çok normaldir. Çünkü sistem parçalarına göre tweak malzemelerinin etki gücü farklı olabiliyor. Özellikle lambalı sistemlerin tweak olayına daha açık olduğunu söyleyebilirim. Elimizde giriş seviyesi “kaynak-transistörlü amfi-hoparlörden” oluşan bir setup varsa ne yapacağız peki. Yüzlerce dolar verip aldığımız tweak ürünlerinin etkisini yeterince hissedememek insanın şevkini de kırıyor. Nasıl olacak, tweak’ten muaf mı olacak bu sistemler ?!

Asla… 😊

Bu durumda biraz inovasyon, biraz hifi titreşim yönetimi felsefesi, biraz da görsel zevkinize göre kendi çözümlerinizi üretebilirsiniz. Alacağınız performans emin olun markalı tweak ürünlerinden fersah fersah aşağıda olmayacaktır. Mutlaka farklar olacaktır. Çünkü o cihazlar üretilirken kullanılan malzemeler, tasarım detayları bizim yapacaklarımızdan biraz daha farklı bir seviyede olabilir. Çok ince elenip sık dokunarak, bazı laboratuvar ölçümleri ile üretilen tweak malzemeleri bulunmaktadır.

En basit örneği ile çelikten yapılmış koni şeklinde bir cihaz altı ayağı düşünelim. Önemli olan bu malzemelerde uç kısmın toplu iğne kadar sivri olması, üzerindeki yükü taşırken hiç körelmemesi ve zamanla kalınlaşmamasıdır. Çeliğin kalitesi ve dayanımı buna bir yere kadar imkan vermektedir. Oysa markalı ayaklar dayanımı artırıcı bir takım alaşımlarla güçlendirilmiştir ve o ucun çok çok uzun süre toplu iğne başı gibi sipsivri kalmasını sağlarlar. Kullanılan alaşımın titreşime cevabı da daha farklıdır. Aradaki fiyat farkını biz buna öderiz.

İnternette 2.el sitesinde dökümcüde çelik ayak yaptırıp satan arkadaşlar bulunmaktadır. Ben de bunlardan 45-50 adet alıp DIY tasarım sehpamda kullandım. Ancak markalı ayaklarla bunu yapmak küçük bir servete mal olabilirdi. Dolayısı ile ne olduğunu bilerek, bu çözümleri üretmek hifi hayatınıza olumlu bir etki yaratabilir.


Son 1 senedeki tweaklerimde genelde bu tarz denemelere yönlenmeye özen gösteriyorum. Amacım çok fazla para harcamadan da bunun yapılabileceğini ve etkili olabileceğini göstermek. Tabii bu demek değildir ki markalı tweak ürünleri almayın, kendiniz yapın. Onları da alın ama böyle bir seçeneğiniz olduğunun da farkında olun istiyorum. Çünkü ciddi işe yarıyorlar.

Sonraki yazılarımda yapmış olduğum birkaç DIY tweak tasarımı detaylarına değineceğim. Size aşağıda birkaç örnek vermek istiyorum.

 -          Çoklayıcı priz: Her parçasını tek tek kendim satın alarak yaptırdım. Tabii burada seçeceğiniz parçalar önemli. Priz olarak ne seçilmeli, alüminyum kasa nereden alınır, iç kablolama nasıl olmalı, duvardaki prize gidecek olan kablo ve shuko nasıl olmalı, dışındaki ahşap hazneye ne gerek var, nerede yaptırabilirim ???  Hepsini başka bir yazıda anlatacağım.


 -          Sistem sehpası: Tasarım tamamen bana ait, başka bir yerden görerek yapmadım. Aşağıda eski ve yeni halini görüyorsunuz. 
 

 -          Kablo kaldıracı : Yine tasarım tamamen bana ait. 

 -          DAC platformu: Tasarım bana ait ama esinlenme var. 

 -          Streamer cihaz platformu: Streamer en basit hali ile digital veriyi alıp DAC’a iletmiyor mu? 1 ve 0 yani. Peki neden PSU kısmı ile birlikte altına böyle bir platformlar koymalıyız? :) 


 -          Speaker kablosuna yalıtım malzemesi: Bu havuz makarnasının burada ne işi var! Hadi canım, bu da mı işe yarıyor ! :)

Sonuç olarak hobi hayatımızı renklendirmek ve  aynı zamanda performansı da ciddi oranda artırmak bizim elimizde. Yeter ki titreşim yönetimi felsefesine hakim olun, evinizde elinizin altında bulunan en ufak malzemeye bu gözle bakın ve buna hevesli olun.

Aşağıdaki videoda yaptığım diğer tweakleri de izleyebilirsiniz.


Mobil için video linki:  https://youtu.be/xfa654qOdzg

Müzikle kalın. Sevgiler 😊





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.